האם בחרנו את תמונת הפרופיל הנכונה?

כולנו יודעים שתמונת הפרופיל בה נשתמש ברשתות חברתיות שונות חשובה לתדמית שאנו רוצים לשדר, ובעיקר בהיבט המקצועי. בלינקדאין בעיקר, נבחר תמונה ייצוגית שתשדר שאנו רציניים ומקצוענים אך עדיין קלילים ומגניבים. אך יש לדעת שגם הפרטים הקטנים באותה תמונה יקבעו מראש את הדעה עלינו או לפחות את ההתרשמות הראשונית.

בפודקאסט מעניין שנחשפתי אליו לאחרונה באתר unmistakablecreative.com מספרת ונסה ון-אדוארדס, סופרת וחוקרת התנהגות, על מחקר שנערך ע”י אוניברסיטת בריטיש קולומביה על אתלטים, ובו נבדקו תנועות הגוף שלהם לאחר ניצחון או הפסד. מתוך המחקר הם הסיקו מסקנות לגבי איך אנו תופסים במבט קל מי משדר הצלחה, כריזמה וביטחון עצמי וכולנו בתת המודע נמשכים לטיפוסים כאלה ורוצים להיות במחיצתם. מחקר המשך של צוותה של ון אדוארדס בחן את תמונות הפרופיל בטוויטר של גברים ונשים מסביבות ורקעים שונים ומצא מהם הפרמטרים שישדרו פופולריות והצלחה (בערך מהדקה ה-11:52 בפודקאסט).

ההמלצות ברורות מה “עובד” ומה לא ומכוונות בעיקר לאתרי דייטינג אך לא בהכרח:

לגברים – המחקר מראה שתמונות בפנים ניטרליים, ללא הבעות משמעותיות משרתות אותם הכי טוב ומשדרות מצליחנות ואטרקטיביות.

לנשים – ההמלצה בעקבות המחקר היא חיוך מלא בלבד, חיוך המראה שיניים אך נעים וטבעי.

לכולם מומלץ להסתכל ישירות למצלמה, ועוד נקודה חשובה – רצוי להימנע מאביזרים המהווים “חציצה” ופוגעים במה שמשדרת התמונה. כלומר –  תמונות עם משקפי שמש (גם אם על הראש ולא על העיניים), כובע וכו’, דורגו נמוך במחקר וכנראה יצרו ברמה לא מודעת ריחוק וחוסר קרבה למצולם.

אז לפני שאתם מעלים תמונה חדשה לפרופיל של רשת חברתית, בדקו שהיא משדרת את מה שאתם רוצים, כי כידוע אין כמו רושם ראשוני.

להאזנה לפודקאסט

לאתר הפודקאסטים unmistakablecreative.com