אימייל מרקטינג בעולם החדש ואיך יוצרים דיוורים הממוקדים במשתמש

הידעתם? האימייל המוכר והטוב המשמש אותנו יום יום חוגג 41 שנה. ועל אף שכבר חזו את דעיכתו ואת עלייתה של פלטפורמה חדשה תחתיו – המיילים פה כדי להישאר. על פי חברת המחקר Radicati Group, מס’ חשבונות האימייל בעולם עומד על 3.8 מיליארד, ועד שנת 2022, מספר זה צפוי לגדול ל-4.2 מיליארד משתמשים עולמיים.

מס’ החשבונות הנפתחים נמצאים בעלייה מתמדת. המספר הממוצע של חשבונות אימייל לכל משתמש הוא כ-1.75 חשבונות, כיוון שישנה נטייה גוברת להפריד בין חשבונות לצרכי קניות, עבודה ומשפחה וחברים.

מההיבט העסקי של חברות, דיוור ללקוחות הוא ערוץ תקשורת הכרחי המניב את ה-ROI מהגבוהים מבין אפיקי השיווק. דיוור הוא ערוץ זול יחסית להפצה, מפולח ומדיד וזה יתרונו המרכזי. יש לזכור שבמאבק המתמשך על תשומת ליבו של הלקוח, האימייל הוא כלי שאנו ניגשים אליו כל יום ונמצא בנייד של כל אחד מאיתנו. אך אם פעם האסטרטגיה היתה הפצת אותו תוכן בכמויות נרחבות לכמה שיותר קוראים, הגישה הזו עוברת בשנים האחרונות שינוי ומתמקדת במשתמש – לעניין ולשעשע אותו, לכוון להעדפות שלו ולשים את הפוקוס עליו גם ללא אינטרס שיווקי מיידי.

איך יוצרים דיוורים הממוקדים במשתמש?

שימוש ב-AI
ע”י כלי Machine learning, (אלגוריתמים המיועדים לאפשר למחשב ללמוד באופן “אנושי”, כלומר מניסיון מתוך נתונים שהוא מקבל) חברות יכולות לעשות שימוש שיווקי יותר חכם ולהתאים למשתמש את המידע שהוא יקבל על פי רכישות קודמות, פתיחות מייל או הקלקות ובזמני שליחה אידיאליים עבורו.

פרסונליזציה ואוטומציות  1 + 1   = 3
הן בעצם שיטות שהולכות יחד. תקשורת אישית למשתמש ספציפי. אם זה אומר תוכן מותאם לפי גיל, מגדר, מיקום רלבנטי לו וכן פעולות אוטומטיות מבוססות התנהגות שלו (המשתמש), למשל – עגלה נטושה. מצב בו לקוח שביקר בחנות אונליין ועזב לפני רכישה, יקבל אימייל לאחר מספר שעות או ימים עם הצעה שיווקית דומה ומעין follow-up שיכול לעודד רכישה בהמשך.

למשל אימייל עגלה נטושה של Levi’s המציע הנחה להשלמת הרכישה

Coupon

 

בדוגמא הבאה של חברת המזון לבע”ח Chewy נעשה שימוש בידע על רכישות קודמות של המשתמש, והדבר מייצר פנייה אישית וחוויה אחרת לגמרי מעוד מייל פרסומי גנרי:
chewy-email

 

עוד חברה שעושה שימוש בידע על מיקום המשתמשים שלה לשליחת מיילים היא Uber. בדוגמא הזו נראה דיוור למשתמשים מאזור סן פרנסיסקו עם הצעה רלבנטית למיקום שלהם.

uber

גישת תקשורת זו המותאמת למשתמש, תייצר אצלו רושם חיובי ושביעות רצון מהמותג, ויכולה למנוע יחס של ספאם מהדיוורים בהמשך.

תוכן אינטראקטיבי
הכוונה לתוכן בו המשתמש חווה עניין, משחק או יכול להשתתף בפעילות מסוימת במייל עצמו.
זה יכול להיות ע”י אנימציית גיף משעשעת ורלבנטית לתוכן המייל, מילוי משוב קצר או וידאו עם תוכן בעל ערך למשתמש.
דוגמא להפעלת המשתמש ויצירת אינטראקציה נעשתה בדיוור של חברת Pret. בדיוור הזה הם יצרו משחקון HTMLי קטן ונחמד של מילוי הכוס ע”י בחירת המשקה.
7M12via GIFER

מלבד פנייה בעלת אופי כיפי ומעניין, השארת המשתמש בתיבת המייל ואינטראקציה איתו שם מהווה חוויה חיובית למשתמש. כמה מעצבן למשל לקבל מייל מעסק מסוים המבקש פידבק או אישור הזמנה שלחיצה על הכפתור שולחת את המשתמש לדפדפן.

הצד הטכני במילוי פעולות דרך המייל עוד רחוק ממימוש מלא, אך ניתן לראות סימנים לכך כמו במיילים של חברות כמו Etsy ו- Home Depot בהם המשתמש יכול לתת משוב מלא על מוצר דרך המייל.

homedepot
את הקוד ניתן לראות באתר Litmus

אימייל מרקטינג ב-2020?

המגמות הנמשכות בשנים האחרונות, המציבות את המשתמש במרכז, ילוו אותנו גם בהמשך. מיילים עם תוכן מדויק ופנייה אישית יהוו קו ממשיך לפעילות של חברות ברשתות החברתיות, והדגש על מיקוד ע”י שימוש בכלי AI ואוטומציה עם חוויה כללית חיובית וקלילה ימשיכו להשאיר את האימיילים כלי שיווקי אפקטיבי גם בעתיד הנראה לעין.

 

קצת עליי:
אני מעצבת ומפתחת, כותבת, מאיירת ולומדת. כחלק מצוות הפיתוח של מערכת הדיוור inwise אני עוקבת אחר השינויים הרבים העוברים על תעשייה זו, הן בצד הפיתוחי והן בהיבט השיווקי שהאימייל מרקטינג משמש בו תפקיד משמעותי בקרב חברות בארץ ובעולם.

 

מקורות בהם נעזרתי: